👈 فروشگاه فایل 👉

تحقیق شیوه های مدیریت كلاس و مهارتهای ارتباط با دانش آموز

ارتباط با ما

... دانلود ...

تحقیق شیوه های مدیریت كلاس و مهارتهای ارتباط با دانش آموز

دانلود تحقیق شیوه های مدیریت كلاس و مهارتهای ارتباط با دانش آموز

شیوه‎های مدیریت كلاس و مهارت‎های ارتباط با دانش‎آموز

چكیده

مسأله مدیریت كلاس از دیرباز به مثابه پیچیده‎‎ترین  موضوع شناخته شده است، تشكیل و اداره‎ی كلاس درس با 30 نفر دانش‎آموز یا بیشتر از وقت گیرترین و حساس‎ترین فعالیت‎های حرفه‎ای یك معلم می‎باشد. دلیل این پیچیدگی را می‎توان تغییرات و تحولات و تفاوت‎های فردی هر یك از فراگیران دانست، اما آیا جادوی خاصی وجود دارد كه بعضی از معلمان را قادر می‎سازد تا به محض رسیدن آشوب را آرام سازند و با یك نگاه بدرفتاری را فرونشانند و كلاس را با كار مثبت و با برنامه‎های شاد فعال نمایند؟

مطالعاتی كه درباره مدیریت كلاس صورت گرفته به مهارت‎های خاصی كه معلمان كارآمد از خود نشان داده‎اند توجه دارد. اهمیت سازماندهی كلاس و برنامه‎ریزی در تدریس بیشتر از اهمیت مدیریت كلاس نیست، رعایت اصول مدیریت و در نظر گرفتن قوانین مشخص، ایجاد رابطه‎ی مناسب با فراگیران، توجه به تفاوت‎های فردی آنان و تدریس فعال و ... از نكات مهم در اداره كلاس می‎باشد.

مدیریت كلاس و آموزش بدون ایجاد رابطه با فراگیران معنایی ندارد، معلمان در همان آغاز كار خود پی می‎برند كه نحوه‎ی برقراری ارتباط با دانش‎آموزان بسیار اهمیت دارد ولازم است مربیان به تأثیر نوع ارتباط خود بر شكل گیری گرایش‎های انگیزشی دانش‎آموزان توجه زیادی نمایند. بطور كلی مدیریت كلاس را می‎توان تهیه تداركات و اتخاذ شیوه‎های لازم برای ایجاد و حفظ محیط اثر بخش دانست.

 مقدمه

یكی از عمده‎‎ترین  مسائلی كه از دیرباز در امر تعلیم و تربیت مهم به نظر می‎رسد، مدیریت كلاس و  راه‎های برقراری ارتباط با دانش‎آموزان می‎باشد. مدیریت كلاس درس، اداره‎ی دانش‎آموزان از طریق به كارگیری كاركردهای مدیریت آموزشی: یعنی برنامه‎ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، نظارت وكنترل وارزشیابی جهت تحقق اهداف آموزش می‎باشد. فراگیران دارای تفاوت‎های فردی زیادی هستند. معلم باید با شناخت علایق و استعدادها با دانش‎آموزان ارتباط برقرار نماید در اداره‌‎ی كلاس موفق باشد. در این مقاله سعی شده است شیوه ‎های مدیریت كلاس و راه‎های برقراری با فراگیران مورد بررسی قرار گیرد، زیرا همه‎ی جوامع انسانی انتظار دارند كه مدرسه در كودكان آنان تغییرات مثبتی ایجاد نماید تا آنها قدرت استدلال، نقادی و حضور در جامعه را پیدا نمایند. بنابراین معلم به مثابه برنامه‎ریز نظام كلاس درس باید با توانایی، دانایی و خلاقیت خاص خود فراگیران را یاری دهد تا در امور مختلف زندگی موفق باشند.

 

👇محصولات تصادفی👇

مبانی نظری ارزیابی عملکرد و عملکرد بازار مقاله برقگیرها و اصول کار تحقیق تاریخچه استفاده از گاز طبیعی ارزیابی شاخص های تحمل به خشکی در ارقام ولاینهای جدید گندم های زمستانه پروژه تاثیر شیوه مدیریت كلاس درس در رضایتمندی و یادگیری دانش آموزان