👈 فروشگاه فایل 👉

مقاله بررسی حقوق مالكیت معنوی تجارت

ارتباط با ما

... دانلود ...

مقاله بررسی حقوق مالكیت معنوی تجارت

مقاله بررسی حقوق مالكیت معنوی تجارت در 50 صفحه ورد قابل ویرایش

مقاله بررسی حقوق مالكیت معنوی تجارت در 50 صفحه ورد قابل ویرایش 

.مقدمه

حمایت از حقوق مالكیت معنوی یك موضوع مهم در مذاكرات تجاری چند حانبه می باشد. مباحث فعلی در مورد حقوق مالكیت معنوی دارای دو وضعیت كاملاً متقاوت می باشد. برخی افراد از حقوق مالكیت معنوی بعنوان یك ابزر اثر بخش برای پیشرفت تكنولوژی و بعنوان یك تسهیل كنند. برای انتقال تكنولوژی برای كشورهای در حال توسعه حمایت می كنند. برخی افراد دیگر یك دید گاه كاملاً متفاوت دارند و حقوق مالكیت معنوی را بعنون تنها عامل دفاع كننده از منافع كشور های پیشرفته در نظر گیرند. برای مثال برخی از اقتصاد دانان اظهار می كنند كه رژیم حقوق مالكیت معنوی  بین المللی فعلی قواعد جهانی بازیهای بین المللی را به نفع كشورهای توسعه یافته تغییر داده است و ایجاد منافع بلند مدت برای كشورهای درحال توسعه بخصوص كشورهای فقیر از جانی جنبه های تجاری حقوق مالكیت معنوی [1] ( TRips) به نظر می رسد كه بسیار پرهزینه و نامطمئن محقق می شنود  ( word Bank 2001) علی رغم این انتقادات احتراز TRips بر این است كه « حمایت و تقویت حقوق مالكیت معنوی باید به ارتقای نوآوری تكنولوژیكی و انتقال  جذب تكنولوژی كمك نماید و منافع متقابل  ایجاد كنندگان و استفاده از دانش تكنولوژیكی را طوری تامین نماید كه به رخساره اقتصادی واجتماعی منجر شود.  TRips   .(Wipo, 1224) منعكس كنند منافع كشورهای پیشرفته می باشد. مخالفان TRips سئوالات اساسی در مورد نقش بالقوه حقوق مالكیت معنوی (TRips[2] ) در انتقال تكنولوژی و جریانهای سرمایه به كشورهای در حال توسعه دارند. برای نمونه، در گزارش اخیر كمیته TRips به خودی خود منجر به افزایش FDI نمی شود، یا این حمایت انتقال  تكنولوژی یا نو آوری محلی را در كشورهای در حال توسعه تشویق نمی كند. (  suns,  2000)  ولی برخی مطالعات اخیر، پروژه uncTAD  -icsTD ( Maslus,2000, lall  and    Albaladejo.20041 ) بینش های جدیدی در مورد رابطه بین IPRs و انتقال تكنولوژی به كشورهای در حال توسعه ارائه می كند. آنها دریافتند كه اثرات IPRs  بر انتقال تكنولوژی به كشورهای در حال توسعه و نوآورن محلی كشورهای در حال توسعه بر طبق سطح توسعه اقتصادی و ماهیت تكنولوژیكی فعالیتهای اقتصادی متفاوت می باشد.

این وضعیت در مطالعه موردی كشور كره وجنوبی مجدداً تایید گردید. بر مبنای تحقیقات بلند مدت بر روی رفتار تركنا در انتقال تكنولوژی و ایجاد توانایی محلی در كره جنوبی، این مقاله نشان می دهد كه:

-2- پیچیدگی تولید و چار چوب مقیاس

(1965)  woodward  در مورد این تكنولوژی تولید و ویژگی های سازمانی سه طبقه از پیچیدگی  تولید را مطرح كرد- تولید وماحد و دسته های كوچك، دسته های بزرگ و تولید انبوه و فرآیند مستمر، عملیات دسته كوچك معمولاً محصولات بسیار متمایزی مانند ماشین آلات سنگین و كشتی سازی تولید می كند، در حالیكه عملیات فرآیند مستمرد محصولاتی با كمترین تمایز همانند فولاد، محصولات شیمیایی و دارویی تولید می كند و بالاخره و عملیات دسته بزرگ ومحصولاتی مانند محصولات الكترونیك وم مونتاژ خودرو را در بر می گیرد. این روابط در شكل دو نشان داده شده اند. بر مبنای تحقیقات عمیق از شركتهای كروان در تمام این مراحل پیچیدگی تولید (1989)    Lee,kim نتیجه گیری كردند كه شركتها با پیچیدگی تكنولوژی تولید مختلف الگوههای متفاوتی در انتقال تكنولوژی و نوآوری داخلی همچنانكه تكنولوژی تولید جهت تلاشهای تكنولوژیكی را دیكته می كند نشان می دهند.

Amsden   and   andkim اظهار كردند كه مقیاس عملیات خواهان تنوع در رفتار تغییر تكنولوژیكی در سطح بنگاه می باشد، همچنانكه مقیاس در برگیرند. حد زیادی از توانایی تكنولوژیكی و مالی می باشد، قدرت چانه زنی در مقابل عرضه كنندگان تكنولوژی خارجی، سهم بازار و توانایی منابع انسانی ، همه اثر زیادی بر استراتژی شركت به سمت تلاش هاس R&D و اكتساب تكنولوژی خارجی دارند این حقیقت كه شركتهای عمومی بزرگ محصشولات پیشرفته تولید می كنند و شركتهای كوچك محصولات غیر پیشرفته و ساده تولید می نمایند ممكن است خواهان تفاوت در رفتار تكنولوژیكی بین دو گروه از شركتها گردد.

3-2- چارچوب توانایی جذب

توانایی تكنولوژیكی از طریق فرآیند یادگیری تكنولوژیكی بدست می آید. و یادگیری تكنولوژیكی اثر بخش مسكزم توانایی جذب می باشد كه این توانایی جذب دو عنثر مهم داردك مبنای دانش موجود، و شدت تلاش ( Cohen andlevinthal, 1990,kin)

اولاً دانش موجود یا قابلیت یك عنصر اساسی در یادگیری تكنولوژیكی می باشد، امروزه دانش افراد و سازمانها را قادر می سازد از طریق تاثیر بر فرآیندهای یادگیری و ماهیت یارگیری دانش افزایش یافته آینده را ایجاد نمایند و مبنای دانش موجود به دانش موجود در  واحدهای مستقر در سازمان مربوط می شود دانش موجود انباشت شده توانایی ایجاد احساس جذب واستفاده از دانش جدین را افزایش میدهد. مبنای دانش مرتبط در بر گیرنده مهارتهای اساسی و دانش عمومی است كه برای حمایت از وظایف تكنولوژیكی نسبتاً آسان در كشورهای در حال توسعه و نیز تازه ترین دانش تكنولوژیكی و علمی دركشورهای پیشرفته لازم است.

.مقدمه

حمایت از حقوق مالكیت معنوی یك موضوع مهم در مذاكرات تجاری چند حانبه می باشد. مباحث فعلی در مورد حقوق مالكیت معنوی دارای دو وضعیت كاملاً متقاوت می باشد. برخی افراد از حقوق مالكیت معنوی بعنوان یك ابزر اثر بخش برای پیشرفت تكنولوژی و بعنوان یك تسهیل كنند. برای انتقال تكنولوژی برای كشورهای در حال توسعه حمایت می كنند. برخی افراد دیگر یك دید گاه كاملاً متفاوت دارند و حقوق مالكیت معنوی را بعنون تنها عامل دفاع كننده از منافع كشور های پیشرفته در نظر گیرند. برای مثال برخی از اقتصاد دانان اظهار می كنند كه رژیم حقوق مالكیت معنوی  بین المللی فعلی قواعد جهانی بازیهای بین المللی را به نفع كشورهای توسعه یافته تغییر داده است و ایجاد منافع بلند مدت برای كشورهای درحال توسعه بخصوص كشورهای فقیر از جانی جنبه های تجاری حقوق مالكیت معنوی [1] ( TRips) به نظر می رسد كه بسیار پرهزینه و نامطمئن محقق می شنود  ( word Bank 2001) علی رغم این انتقادات احتراز TRips بر این است كه « حمایت و تقویت حقوق مالكیت معنوی باید به ارتقای نوآوری تكنولوژیكی و انتقال  جذب تكنولوژی كمك نماید و منافع متقابل  ایجاد كنندگان و استفاده از دانش تكنولوژیكی را طوری تامین نماید كه به رخساره اقتصادی واجتماعی منجر شود.  TRips   .(Wipo, 1224) منعكس كنند منافع كشورهای پیشرفته می باشد. مخالفان TRips سئوالات اساسی در مورد نقش بالقوه حقوق مالكیت معنوی (TRips[2] ) در انتقال تكنولوژی و جریانهای سرمایه به كشورهای در حال توسعه دارند. برای نمونه، در گزارش اخیر كمیته TRips به خودی خود منجر به افزایش FDI نمی شود، یا این حمایت انتقال  تكنولوژی یا نو آوری محلی را در كشورهای در حال توسعه تشویق نمی كند. (  suns,  2000)  ولی برخی مطالعات اخیر، پروژه uncTAD  -icsTD ( Maslus,2000, lall  and    Albaladejo.20041 ) بینش های جدیدی در مورد رابطه بین IPRs و انتقال تكنولوژی به كشورهای در حال توسعه ارائه می كند. آنها دریافتند كه اثرات IPRs  بر انتقال تكنولوژی به كشورهای در حال توسعه و نوآورن محلی كشورهای در حال توسعه بر طبق سطح توسعه اقتصادی و ماهیت تكنولوژیكی فعالیتهای اقتصادی متفاوت می باشد.

این وضعیت در مطالعه موردی كشور كره وجنوبی مجدداً تایید گردید. بر مبنای تحقیقات بلند مدت بر روی رفتار تركنا در انتقال تكنولوژی و ایجاد توانایی محلی در كره جنوبی، این مقاله نشان می دهد كه:

-2- پیچیدگی تولید و چار چوب مقیاس

(1965)  woodward  در مورد این تكنولوژی تولید و ویژگی های سازمانی سه طبقه از پیچیدگی  تولید را مطرح كرد- تولید وماحد و دسته های كوچك، دسته های بزرگ و تولید انبوه و فرآیند مستمر، عملیات دسته كوچك معمولاً محصولات بسیار متمایزی مانند ماشین آلات سنگین و كشتی سازی تولید می كند، در حالیكه عملیات فرآیند مستمرد محصولاتی با كمترین تمایز همانند فولاد، محصولات شیمیایی و دارویی تولید می كند و بالاخره و عملیات دسته بزرگ ومحصولاتی مانند محصولات الكترونیك وم مونتاژ خودرو را در بر می گیرد. این روابط در شكل دو نشان داده شده اند. بر مبنای تحقیقات عمیق از شركتهای كروان در تمام این مراحل پیچیدگی تولید (1989)    Lee,kim نتیجه گیری كردند كه شركتها با پیچیدگی تكنولوژی تولید مختلف الگوههای متفاوتی در انتقال تكنولوژی و نوآوری داخلی همچنانكه تكنولوژی تولید جهت تلاشهای تكنولوژیكی را دیكته می كند نشان می دهند.

Amsden   and   andkim اظهار كردند كه مقیاس عملیات خواهان تنوع در رفتار تغییر تكنولوژیكی در سطح بنگاه می باشد، همچنانكه مقیاس در برگیرند. حد زیادی از توانایی تكنولوژیكی و مالی می باشد، قدرت چانه زنی در مقابل عرضه كنندگان تكنولوژی خارجی، سهم بازار و توانایی منابع انسانی ، همه اثر زیادی بر استراتژی شركت به سمت تلاش هاس R&D و اكتساب تكنولوژی خارجی دارند این حقیقت كه شركتهای عمومی بزرگ محصشولات پیشرفته تولید می كنند و شركتهای كوچك محصولات غیر پیشرفته و ساده تولید می نمایند ممكن است خواهان تفاوت در رفتار تكنولوژیكی بین دو گروه از شركتها گردد.

3-2- چارچوب توانایی جذب

توانایی تكنولوژیكی از طریق فرآیند یادگیری تكنولوژیكی بدست می آید. و یادگیری تكنولوژیكی اثر بخش مسكزم توانایی جذب می باشد كه این توانایی جذب دو عنثر مهم داردك مبنای دانش موجود، و شدت تلاش ( Cohen andlevinthal, 1990,kin)

اولاً دانش موجود یا قابلیت یك عنصر اساسی در یادگیری تكنولوژیكی می باشد، امروزه دانش افراد و سازمانها را قادر می سازد از طریق تاثیر بر فرآیندهای یادگیری و ماهیت یارگیری دانش افزایش یافته آینده را ایجاد نمایند و مبنای دانش موجود به دانش موجود در  واحدهای مستقر در سازمان مربوط می شود دانش موجود انباشت شده توانایی ایجاد احساس جذب واستفاده از دانش جدین را افزایش میدهد. مبنای دانش مرتبط در بر گیرنده مهارتهای اساسی و دانش عمومی است كه برای حمایت از وظایف تكنولوژیكی نسبتاً آسان در كشورهای در حال توسعه و نیز تازه ترین دانش تكنولوژیكی و علمی دركشورهای پیشرفته لازم است.

 

 

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوینت معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی پروژه بررسی مالی مجتمع صنعتی سیمان آبیك ترجمه مقاله ساختار و خواص رینک پیستون ساخته شده از چدن خواص سوپرآلیاژها و مقاومت آنها در برابر خوردگی بررسی عملکرد سایت بازار بیز BazaarBiz در جذب مشتریان